Vezirköprü’de Ulaşım Sıkıntısı: Karayolu Talebi

Vezirköprü’de Yıllardır Süren Ulaşım Sorunu: Altınkaya Barajı Mahallelere Köprü Bekliyor

Vezirköprü ilçesinde, 1988 yılında yapılan Altınkaya Barajı’nın mahallelere olan karayolu bağlantısını kesmesi sonucunda, 15 kırsal mahalle 36 yıldır feribotlarla ulaşım sağlıyor. Bölge halkı, yaşadıkları ulaşım zorluklarına dikkat çekerek köprü yapılmasını talep ediyor.

Altınkaya Baraj Gölü’nün karşı kıyısında kalan mahallelere ulaşım, uzun yıllar özel feribotlarla sağlanırken, son 5 yıldır Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından gerçekleştiriliyor. Her gün feribotlarla onlarca araç ve yolcu taşınıyor.

“Karayolu Olursa Ekonomi Canlanır”

Bölge sakinlerinden Ahmet Bektaş, baraj gölü nedeniyle kopan kara bağlantısının yeniden sağlanmasını istiyor. Bektaş, “15 mahalleyi dolaştım. Feribotla ulaşım çok zor. Eskiden burası Alaçam yoluydu. Baraj yapılınca bağlantı koptu. İnsanlar hasta olsa tekne arayacaklar. Buraya karayolu yapılması şart. Bu hem halkı rahatlatır hem de ekonomiyi canlandırır.” şeklinde konuştu.

“Feribotlar Saatli, Her Zaman Gelmiyor”

Mahalle sakinlerinden Eyüp Tozun ise feribotların saatli çalıştığını belirterek, “36 yıldır feribotla karşıya geçiyoruz. Üstelik biz Alaçam tarafı olarak daha yüksek ücret ödüyoruz. Eğer buraya köprü yapılırsa bu çile sona erer.” dedi.

Yıllardır devam eden bu ulaşım sıkıntısına kalıcı bir çözüm olarak karayolu bağlantısı isteyen vatandaşlar, Altınkaya Barajı bölgesindeki 15 milyon 920 bin metreküp ‘gövde hacmi’ ile Türkiye’nin 3. büyük barajı olan barajın çevresindeki köprü çalışmalarını bekliyor.

Samsun ve Sinop illerine bağlı birçok kırsal mahalle ve köy, 1988 yılından bu yana ulaşım sorunu yaşıyor. Geçmişte yaşanan acil durumlarda ambulans helikopter dahi mahallelerde iniş yapamamış, bu durum ülke genelinde dikkat çekmişti.

Related Posts

Yatırımın merkezi İstanbul oldu

Mayıs ayı sonu itibarıyla İstanbul’da yerleşik kullanıcıların pay senedi yatırımlarının büyüklüğü 2 trilyon 405 milyar 463 milyon lira olarak kaydedildi. En çok yatırımcı BİST 100 yer alırken, en yüksek portföy 45 -49 yaş aralığında oldu.

Çevre kirletenlere son 5 ayda 1 milyar 140 milyon lira idari ceza uygulandı

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, 2025’in ilk 5 aylık periyodunda 19 bin 677 çevre denetimi gerçekleştirirken, denetimlerde Çevre Kanunu’na aykırı hareket eden tesis ve işletmelere 1 milyar 140 milyon lira idari para cezası uyguladı ve 169 işletmenin faaliyetinin durdurulması kararını verdi.

Türkiye, BM Ekonomik ve Sosyal Konseyi üyeliğine seçildi

Türkiye, BM Ekonomik ve Sosyal Konseyi üyeliğine seçildi

Borsada 8 otomotiv şirketinden 4’ü yatırımcısına kazandırdı: Tümosan hisseleri en çok değerlenen otomotiv şirketi oldu

Borsa İstanbul’da mayıs ayında işlem gören otomotiv şirketleri arasında Tümosan Motor ve Traktör yüzde 15,9 ile hisseleri en çok değerlenen otomotiv şirketi olurken, onu yüzde 2,2’lik yükselişle Anadolu Isuzu, yüzde 1’lik artışla Doğuş Otomotiv ve yüzde 0,5’lik kazançla Otokar izledi.

Küresel piyasalarda gözler ECB’nin faiz kararına çevrildi

Küresel piyasalar ABD’de gümrük tarifeleri ile iş gücü piyasasından gelen sinyallerin büyümeye yönelik riskleri tekrar artırmasıyla karışık bir seyir izlerken, gözler bugün Avrupa Merkez Bankasının (ECB) faiz kararına çevrildi.

Altında yüksek seyir: Gram altın ne kadar oldu?

Altında yüksek seyir: Gram altın ne kadar oldu?